Chance to interrupt spell casting / Шанс прервать каст заклинаний
- Only magic skills (
is_magic = 1
or
is_magic = 2
) can be interrupted, not physical or song/dance skills;
- Min. chance of cast interruption is 5%;
- Max. chance of cast interruption is 98%;
- Max HP has the greatest influence on the chance of cast interruption;
- Buff: Concentration reduces the damage in the formula (not the actual damage received) by 18-53 depending on the level of Concentration, the less damage received, the more useful Concentration is (DC robe effect is the same, lowering damage in formula by -50);
- MEN and the difference in level between characters only affects whether the chance of a spell being interrupted is gonna be higher than 5%. But it does not affect the chance of spell interruption if it is higher than 5%.
- Whether the spell interrupt chance is gonna be higher than 5% is calculated using this formula:
(men*0.125 + lvlDiff) < 100 * ((damage -concentration) / max hp)
-
lvlDiff = target level - attacker level;
- The chance of interrupting a spell is calculated by the formula:
change = (damage * resistance_per + resistance_diff) / max. HP * 200
-
- Прервать можно только каст заклинаний (
is_magic = 1
или
is_magic = 2
), физические умения и песни/танцы прервать нельзя;
- Минимальный шанс прерывания каста 5%;
- Максимальный шанс прерывания каста 98%;
- Больше всего влияния на шанс прерывания каста оказывает макс хп;
- Бафф Concentration понижает урон в формуле (не фактически получаемый урон) на 18-53 в зависимости от уровня Concentration, соответственно чем меньше получаемый урон - тем полезнее Concentration (Бонус от сета ДК робы работает так же, снижая урон в формуле на -50);
- MEN и разница в уровне между персонажами влияет только на то, будет ли шанс прерывания заклинания выше чем 5%. Но не влияет на шанс прерывания заклинания в случае, если он выше чем 5%.
- Будет ли шанс прерывания заклинания выше, чем 5% высчитывается по формуле:
(men*0.125 + lvlDiff) < 100 * ((damage -concentration) / max hp)
-
lvlDiff = уровень цели - уровень атакующего;
- Шанс высчитывается по формуле:
chance = (damage * resist_per + resist_dif) / max hp * 200
Example / Пример:
Damage: | 243 | 402 | 603 | 1012 | 1511 |
---|
MEN 42, 4348 hp | 2/21 (11%) | 3/15 (18%) | 5/15 (27%) | 8/15 (46%) | 10/15 (69%) |
MEN 42, 4348 hp, concentration 6lvl | 1/18 (8%) | 3/15 (16%) | 4/15 (25%) | 7/15 (44%) | 10/15 (67%) |
MEN 42, 5747 hp, Concentration 6lvl, B.Body 6lvl | 1/18 (6%) | 2/15 (12%) | 3/15 (19%) | 5/15 (33%) | 8/15 (50%) |
MEN 42, 7366 hp, Concentration 6lvl, B.Body 6lvl, Song of Vitality | 1/34 (5%) | 1/22 (9%) | 3/15 (14%) | 3/15 (26%) | 5/15 (39%) |