[x3 BARTZ] Server description \ Описание сервера

Everything about server \ Все о сервере

User avatar
Zonner
Posts: 359
Joined: Sat May 29, 2021 7:49 am

Server description \ Описание сервера

Post by Zonner »

Server description \ Описание сервера

Проект Elmorelab.com х3 Bartz представляет из себя сервер-музей, запущенный 03 марта 2020 года, где вы можете испытать ностальгический опыт той самой Lineage 2, в которую играли когда то. Мы долго и кропотливо собирали по крупицам данные, скрипты, старые исходники серверов, что бы воссоздать Lineage 2 такой, какой она была на релизных версиях С1, С2, С3, С4, С5.

Прогрессивная система апгрейда хроник позволяет игрокам пройти тот путь, который проходили официальные сервера Lineage 2, постепенно меняя хроники. Подчеркиваем, что это не этапы, не стадии, это полноценный релиз новых хроник, с новым клиентом и серверным наполнением.

The project Elmorelab.com х3 Bartz is a server-museum launched on 03 March 2020 where you can experience the nostalgic experience of the same Lineage 2 that you once played. For a long time and painstakingly, we collected bit by bit data, scripts, old server sources in order to recreate Lineage 2 the way it was on release versions C1, C2, C3, C4, C5.

The progressive chronicle upgrade system allows players to follow the path that the official Lineage 2 servers took, gradually changing the chronicles. We emphasize that these are not stages, this is a full-fledged release of new chronicles, with a new client and server content.


Our main guidelines \ Наши основные ориентиры
  • Честная игра без доната, влияющего на баланс
  • Максимальное соответствие оригинальной версии Lineage 2
  • Исправление багов, эксплойтов, недоработок PTS (Public Test Servet) версии и кода разработчиков
  • Создание теплой уютной атмосферы ностальгической игры

  • Fair play without donation affecting the balance
  • Maximum compliance with the original version of Lineage 2
  • Fixing bugs, exploits, flaws in the PTS (Public Test Servet) version and developers' code
  • Creating a warm cozy atmosphere of a nostalgic game



Rates \ Рейты:
  • EXP/SP: x3
  • Adena: x4
  • Drop chance: x4 (x1 for S grade)
  • Spoil chance: x4 (x1 for S grade)
  • Raid drop chance: x2
  • Epic drop chance: x1
  • Quest adena: x4
  • Quest EXP/SP: x3
  • Quest drop chance: x1



Respawn time of Epic Raid Bosses \ Время респауна Эпик Боссов:
  • Ant Queen: 24 hours + 4
  • Core: 42 hours + 4
  • Orfen: 33 hours + 4
  • Zaken: 45 hours + 4
  • Baium: 125 hours + 4
  • Antharas: 197 hours + 4


Respawn time of Raid Bosses \ Время респауна Рейд Боссов
  • 36 hours: Discard Guardian, Zombie Lord Farakelsus, Malex Herald Of Dagoniel, Kaysha Herald Of Ikaros, Carnamakos, Archon Susceptor, Atraiban, Kurikups, Zakens Butcher Krantz, Magician Kenishee, Chief Mate Tilion, Niniel Spirit Eva, Papurrion Pingolpin, Guardian Of Garden, Eva Guardian Millenu, Amber;
  • 12 hours + 9: all other Raid Bosses \ Все остальные Рейд Боссы


Life cycle \ Жизненный цикл:

  • 03.03.2020 - Start of the project on C1 chronicles \ Старт проекта на С1 хрониках
  • 07.05.2020 - C2 chronicle release \ Релиз С2 хроник
  • 26.10.2020 - C3 chronicle release \ Релиз С3 хроник
  • 10.07.2021 - C4 chronicle release (Now) \ Релиз С4 хроник (Сейчас)
  • - C5 release scheduled for early 2023 \ Релиз С5 запланирован на начало 2023 года



Content \ Содержание

User avatar
Zonner
Posts: 359
Joined: Sat May 29, 2021 7:49 am

Server Features \ Особенности сервера

Post by Zonner »

Server Features \ Особенности сервера

Это ноу-хау проекта Elmorelab, которых нет на оригинальном PTS сервере \ This is the know-how of the Elmorelab project, which is not on the original PTS server

RU
  1. Система прогрессии хроник. Сервер постепенно движется от хроник к хроникам (от С1 до С5)
  2. Переработана система следования. Теперь персонаж, следующий за другим обходит большинство углов и препятствий (Видео)
  3. Система манора настроена согласно рейтам сервера
  4. Переработана система аукциона клан холлов (КХ 2.0)
  5. Полностью убран лаг спиритшотов при непрерывном касте заклинаний (теперь каст заклинаний не замедляется из за того, что спиритшот не успевает зарядиться)
  6. Исправлена проблема, когда персонаж на возвышенности и персонаж на земле могли срезать угол атаки через препятствие (стрельба по невидимому с земли персонажу на стене, как бы пронзая эту стену)
  7. Оффлайн шоп и зоны торговли
  8. Система голосования и NPC Thorin
  9. Система защиты игроков «Честная игра»
  10. Глобальный чат с живой модерацией
  11. Немного изменено время респауна эпических боссов. Уменьшено случайное время за счет увеличения основного времени
EN
  1. Chronicle progression system. The server gradually moves from chronicles to chronicles (from C1 to C5)
  2. The following system has been reworked. Now the character following the other bypasses most corners and obstacles (Video)
  3. Manor system configured according to server rates
  4. Clan hall auction system reworked (CH 2.0)
  5. The lag of spiritshots with continuous casting of spells has been completely removed (now the casting of spells does not slow down due to the fact that the spiritshot does not have time to charge)
  6. The problem has been fixed when a character on a hill and a character on the ground could cut off the angle of attack through an obstacle (shooting at a character invisible from the ground on a wall, as if piercing this wall)
  7. Offline shop and trade zones
  8. Voting system and NPC Thorin
  9. Player protection system "Fair game"
  10. Global chat with live moderation
  11. The respawn time of epic bosses has been slightly changed. Reduced random time by increasing main time



Important Fixes \ Важные исправления

Это важные исправления игровых ошибок оригинального ПТС, влияющие на игру (могут отсутствовать на большинстве ПТС серверов) \ These are important game-affecting bug fixes for the original PTS (may not be available on most PTS servers)

RU
  1. Исправление ошибки, при которой мобы в катакомбах и некрополях не кастовали канцел (Nephilim и Lilim)
  2. Исправление ошибки, при которой заточка некоторых скилов на cost сопровождалась ростом магического уровня скила непропорционально
  3. Исправлена ошибка, при которой сундуки открывались большим уроном (например магическими нюками)
  4. Исправлена ошибка, при которой высокоуровневые сундуки могли открываться низкоуровневыми ключами (логическая ошибка в коде)
  5. Исправлена ошибка, при которой окно воскрешения висело сколь угодно долго (в коде есть условие 30 секунд, но из-за логической ошибки этот кусок кода не работал)
  6. Исправлена ошибка, при которой мобы с дистанционной атакой не пытались оббегать препятствие, если игрок был не в прямой видимости (например мобы-лучники)
  7. Исправлен баг с бесконечным станлоком эпических боссов (например используя скил третьей профессии Shield Bash)
  8. Исправлена ошибка, при которой была возможность получения опыта от саммона, уровень которого превышал уровень сопартийца на сколько угодно уровней, при значительной дистанции от саммонера (не учитывался уровень саммонера из-за дистанции)
  9. Исправлен баг с частично или полностью нерабочим скилом мобов с механикой Fury
  10. Исправлен баг с дверями в захватываемом клан холле Fortress of the Resistance, когда они не закрывались при осаде (защитники могли сколь угодно раз выбегать из клан холла)
  11. Исправлен баг с проходом петов через закрытые двери
  12. Исправлен баг с кастами скилов через разрушаемые стены \ двери замка на осадах
  13. Исправлен баг с проходом через дверь с помощью использования маунта
  14. Исправлена проблема рассинхрона при беге и попытки активации не откатившегося скила или выстрела из лука (при котором на сервере персонаж останавливается, а на клиенте продолжает бежать)
  15. Исправлен баг с работой скила Holy weapon, который прибавлял урон и магическим умениям
  16. Исправлена ошибка, при которой отображался ненормальный статус состояния персонажа при смерти с баффом ноблесса
  17. Исправлен баг с кулдауном ноблесс баффа
  18. Исправлена ошибка работы скилла Skill Mastery (на PTS серверах он работает наоборот)
  19. Исправлена оригинальная PTS ошибка, при которой скиллы снижения агрессии (например shadow dance) не давали эффект саммонам.
  20. Закрыт бродкаст количества хп \ мп (радары не могут это теперь определять)
  21. Исправлена ошибка, при которой кубики не лечили саммонов \ петов
  22. Исправлены оригинальные ошибки системы подбора группы
  23. Исправлен баг с сохранением уровня экспертизы рыбалки при переходе на сабкласс
  24. Исправлен баг, при котором возможна телепортации в осаждаемый КХ прямо во время осады
  25. Ошибки Фестиваля тьмы - исправлен баг, при котором игрок мог вызвать пета на фестивале (запрещено правилами фестиваля)
  26. Исправлен баг с квестом на отмытие ПК через сабклассы
  27. Исправлен оригинальный PTS баг с эпическим боссом Баюмом, при котором существовала возможность окрасить квестовый нож с помощью дистанционных заклинаний (В коде некорректно отрабатывался блок с регистрацией физического урона)
  28. Исправлена скриптовая ошибка с отсутствующим 4м дебаффом (баффом) в Хотспрингс
EN
  1. Fixed a bug where mobs in catacombs and necropolises did not cast cancel spell (Nephilim and Lilim)
  2. Fixed a bug where enchanting some skills for cost was accompanied by an increase in the magic level of the skill disproportionately
  3. Fixed a bug where treasure boxes were opened with high damage (for example, magic nukes)
  4. Fixed a bug where high-level treasure boxes could be opened with low-level keys (a logical error in the code)
  5. Fixed a bug where the resurrection window show for an arbitrarily long time (there is a condition for 30 seconds in the code, but this piece of code did not work due to a logical error)
  6. Fixed a bug where mobs with a ranged attack did not try to run around an obstacle if the player was not in line of sight (for example, archer mobs)
  7. Fixed a bug with an endless stun of epic bosses (for example, using the skill of the third profession Shield Bash)
  8. Fixed a bug where it was possible to gain experience from a summoner whose level exceeded the level of a party member by any number of levels, with a significant distance from the summoner (the summoner's level was not taken into account due to the distance)
  9. Fixed a bug with a partially or completely non-working skill of mobs with Fury mechanics
  10. Fixed a bug with doors in the occupied clan hall of Fortress of the Resistance, when they did not close during a siege (defenders could run out of the clan hall as many times as they wanted)
  11. Fixed a bug with the passage of pets through closed doors
  12. Fixed a bug with casting skills through destructible castle walls/doors during sieges
  13. Fixed a bug with passing through a door using a mount
  14. Fixed the problem of desynchronization when running and trying to activate a skill that did not roll back or a bow shot (in which the character stops on the server, but continues to run on the client)
  15. Fixed a bug with the work of the Holy weapon skill, which added damage to magic skills
  16. Fixed a bug where an abnormal status of the character's state was displayed when dying with the Noblesse buff
  17. Fixed a bug with cooldown of the nobless buff
  18. An error with the Skill Mastery skill has been fixed (it works the other way around on PTS servers)
  19. The original PTS bug has been fixed, when skills to reduce aggression (for example, shadow dance) did not give effect to summons.
  20. The broadcasting of the amount of hp \ mp is closed (radars cannot determine this now)
  21. Fixed a bug where cubics did not heal summons/pets
  22. Fixed original bugs in the party-matching system
  23. Fixed a bug with saving the level of fishing expertise when switching to a subclass
  24. Fixed a bug that made it possible to teleport to the besieged clan halls right during the siege
  25. Festival of Darkness bugs - fixed a bug where the player could summon a pet at the festival (forbidden by the rules of the festival)
  26. Fixed a bug with a PK counter reduction quest through subclasses
  27. Fixed the original PTS bug with the epic boss Baium, at which it is possible to prick the Boss with ranged spells (The block with physical damage registration was incorrectly handled in the code)
  28. Fixed script error with missing 4th debuff (buff) in Hotsprings



Content \ Содержание

User avatar
Zonner
Posts: 359
Joined: Sat May 29, 2021 7:49 am

Donations \ Пожертвования

Post by Zonner »

Donations \ Пожертвования

On the Elmorelab project, players cannot purchase services or items that give a game advantage over other players. The project is free, all donations are voluntary.

На проекте Elmorelab игроки не могут приобрести услуги или итемы дающие игровое преимущество над другими игроками. Проект бесплатен, все пожертвования являются добровольными.


General \ Общий
  • 2nd class \ 2 профессия
    There is a discount when buying for multiple characters \ При покупке на несколько персонажей действует скидка
Cosmetics and Service \ Косметика и Сервис
  • Nickname change \ Смена никнейма
  • 255 recommendations (blue nickname) \ 255 рекомендаций (синий ник)
  • Sex change, hairstyles, faces \ Смена пола, прически, лица
  • Clan name change \ Смена названия клана
  • Quick character delete \ Быстрое удаление персонажа
  • Skill level decreasing or removal \ Снижение уровня скила или его удаление
  • Change character class (the service has a of limitations) \ Смена класса персонажа (услуга имеет ряд ограничений)
    Limitations \ Ограничения
Sponsorship \ Спонсорство

Donation page \ Страница доната
Content \ Содержание

User avatar
Zonner
Posts: 359
Joined: Sat May 29, 2021 7:49 am

Chronicle differences \ Различия хроник

Post by Zonner »

Chronicle differences \ Различия хроник

Raznica C1-IL.jpg
Raznica C1-IL.jpg (542.38 KiB) Viewed 10186 times

Content \ Содержание

User avatar
Zonner
Posts: 359
Joined: Sat May 29, 2021 7:49 am

Manor system \ Система манора

Post by Zonner »

Manor system \ Система манора

EN

Manor description

As we announced earlier, the rates for manor service are set in accordance with the server's rates - x4.
What does it mean? Today we will deal with this. This information will be useful to both the lords of the castle and players who plan to use the manor to collect resources.

Sale of seeds.

Setting up the sale of seeds in the castle involves setting both the number of seeds sold and their cost. The number of seeds installed remains unchanged.
And the minimum and maximum cost of seeds became x4.
Consider the example of Golden Coda seeds.
The base minimum cost of seeds at rates x1 = 12 adena, and the maximum is 200 adena.
We have x4 adena rates, so the minimum cost will be 48 adena, and the maximum cost will be 800 adena, i.e. exactly 4 times more.
1.jpg
1.jpg (158.55 KiB) Viewed 16288 times
What does this mean? This means that if the lord of the castle pays more for the purchase of seeds, he can (and most likely will) compensate for these costs by setting a higher price for seeds from the manor manager in the city owned by the castle.
Thus, we have a system for regulating the payback of seeds in accordance with the rates of adena x4

Purchase of fruits.

The setting for the purchase of fruits in the castle has also been changed, the minimum and maximum purchase cost is also set to x4
For example, the fruits of Golden Coda.
The basic minimum purchase cost of fruits at rates x1 = 120 adena, and the maximum 2000 adena.
We have x4, so the minimum cost will be 480 adena, and the maximum 8000 adena, i.e. exactly 4 times more.
2.jpg
2.jpg (167.98 KiB) Viewed 16288 times
What does this mean? This means that the lord of the castle has to pay 4 times more for the purchase of the same amount of fruit.

It is important to note that the number of fruits obtained from mobs is x1. Reward for them (resources) - x2.
5.jpg
5.jpg (103.47 KiB) Viewed 16288 times
Why is that? The increased cost (x4, according to adena rates) of manor maintenance creates a reliable deterrent for castle owners, who will either have to pay a high cost to attract the flow of resources to the market (withdrawal of adena, increase the cost of materials obtained in the castle), or reduce costs by reducing the purchase cost, and hence the amount of resources entering the market.
As a result, a balance should be created between the cost of resources and the payback of materials sold in castles (enchantment scrolls, scrolls BSOE\BRES, giant codex, etc.)

Purchasing materials from castles.

It is worth noting that the purchase of materials in castles for lords has also become more expensive. The same amount of fruits is required to purchase, and adena is 4 times more.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

RU

Памятка по манору

Как мы уже анонсировали ранее, рейты на обслуживание манора установлены в соответствии рейтам сервера - х4.
Что это значит? Сегодня мы разберемся с этим. Данная информация будет полезна как лордам замка, так и игрокам, которые планируют пользоваться манором для сбора ресурсов.

Продажа семян.

Настройка продажи семян в замке подразумевает установку как количества продаваемых семян, так и их стоимость. Количество устанавливаемых семян осталось без изменений.
А минимальная и максимальная стоимость семян стала х4.
Рассмотрим на примере семян Golden Coda.
Базовая минимальная стоимость семян на рейтах х1 = 12 аден, а максимальная 200 аден.
У нас же рейты адены х4, по этому минимальная стоимость будет 48 аден, а максимальная 800 аден, т.е. ровно в 4 раза больше.
1.jpg
1.jpg (158.55 KiB) Viewed 16288 times
Что это означает? Это означает, что если лорд замка будет платить больше за закупку семян, а так же может (и скорее всего будет) компенсировать эти затраты тем, что будет выставлять более высокую цену семян у манор-менеджера в городе, принадлежащего замку.
Тем самым мы имеем систему регуляции окупаемости семян в соответствии с рейтами адены х4

Покупка плодов.

Настройка покупки плодов в замке так же подверглась изменению, минимальная и максимальная закупочная стоимость так же установлена х4
На примере плодов Golden Coda.
Базовая минимальная закупочная стоимость плодов на рейтах х1 = 120 аден, а максимальная 2000 аден.
У нас же х4, по этому минимальная стоимость будет 480 аден, а максимальная 8000 аден, т.е. ровно в 4 раза больше.
1.jpg
1.jpg (158.55 KiB) Viewed 16288 times
Что это означает? Это означает, что лорд замка вынужден платить в 4 раза больше за закупку того же количества плодов.

Важно отметить, что количество плодов получаемых с мобов х1. Получаемая награда за них (ресурсы) - х2.
1.jpg
1.jpg (158.55 KiB) Viewed 16288 times
Почему так? Повышенная стоимость (х4, согласно рейтам адены) содержания манора создает надежный сдерживающий фактор для владельцев замка, которые вынуждены будут либо платить высокую стоимость, для привлечения потока ресурсов на рынок (вывод адены, повышение стоимости материалов, получаемых в замке), либо снижать затраты путем снижения закупочной стоимости, а значит и количества ресурсов, поступающих на рынок.
В итоге должен создастся баланс между стоимостью ресурсов и окупаемостью материалов, продаваемых в замках (заточки, свитки, кодексы гигантов и т.д.)

Приобретение материалов в замках.

Стоит отметить, что приобретение материалов в замках для лордов так же стало дороже. Плодов для покупку требуется столько же, а адены в 4 раза больше.


Content \ Содержание

User avatar
Zonner
Posts: 359
Joined: Sat May 29, 2021 7:49 am

Clan Halls 2.0 \ Клан холлы 2.0

Post by Zonner »

Clan Halls 2.0 \ Клан холлы 2.0

8d758306319f0342196bbd81c821a25c.jpg
8d758306319f0342196bbd81c821a25c.jpg (104.33 KiB) Viewed 16266 times

EN


In order to stabilize the economy, reduce natural inflation and compensate for its growth with the transition to Chronicle 4: Scions of Destiny (Large and rich farming zones appear), we decided to rework the clan hall system in such a way as to avoid the accumulation of an excessive amount of adena on the server, which leads to to its depreciation and an increase in the prices of goods.

What the Clan Hall 2.0 system looks like:

1) Now clan halls are not unlimited property of clans, but are rented for a period of 4 weeks.
2) The auction system now determines the cost of not unlimited clan hall property, but the cost of renting it for 4 weeks.
3) The auction lasts 4 weeks. The clan that wins the auction receives a clan hall for 4 weeks, which is immediately put up for a 4-week auction, keeping full functionality until the end of the lease.
4) The function of selling clan halls has been abolished.

Auction Rules 2.0.

1) On Sunday 22.08 at 18.00 auction starts lasting 4 weeks
2) All clan halls, regardless of whether they have an owner at the moment or not, are put up for auction on the 22nd at 18.00
3) The rates determine the cost of the clan hall monthly rent of the clan hall
4) Each clan can make only one bid at a time at the auction
5) The clan whose bid won in the auction takes possession of the corresponding clan hall for a period of 4 weeks
6) The starting price of clan halls will be adjusted depending on the level of the clan hall and its location
7) The losing bet is returned to the clan in full
8) The canceled rate is returned to the clan with a 10% penalty
9) Adena for the bet must be on the clan storage of the clan making the bet.
10) A clanhall that has not received any bids at the end of the auction is also re-placed at the auction for a period of 4 weeks.

What changes will the introduction of Clan Hall 2.0 lead to:

1) Adena output source will appear, thereby reducing server inflation.
2) Members of the server will be able to determine the upper and lower boundaries of the cost of clan halls in strict accordance with the needs of the market.
3) There will be an opportunity to rotate clan halls and will give new clans the opportunity to fight for the clan hall they need.

---------------------------------------

RU

С целью стабилизации экономики, снижения естественной инфляции и компенсации ее роста с переходом на Chronicle 4: Scions of Destiny (Появляются большие и богатые зоны фарма) нами было принято решение переработать систему кланхоллов таким образом, чтобы избежать накопления избыточного количество адены на сервере, что приводит к ее обесцениванию и увеличению цен на товары.

Как выглядит система Кланхоллов 2.0:

1) Теперь кланхоллы не являются безлимитной собственностью кланов, а берутся в аренду сроком на 4 недели.
2) Система аукциона теперь определяет стоимость не безлимитной собственности кланхолла, а стоимость его аренды на 4 недели.
3) Аукцион длится 4 недели. Выигравшие в аукционе клан получает во владение на 4 недели кланхолл, который сразу же выставляется на 4х недельный аукцион, сохраняя полный функционал до конца аренды.
4) Функция продажи кланхоллов упразднена.

Правила Аукциона 2.0.

1) В воскресенье 22.08 в 18.00 стартует аукцион длящийся 4 недели
2) Все кланхоллы вне зависимости от того имеют владельца в данный момент или нет, 22го числа в 18.00 выставляются на аукцион
3) Ставки определяют стоимость кланхолла месячной аренды кланхолла
4) Каждый клан может сделать одновременно только одну ставку на аукционе
5) Клан, чья ставка выиграла в аукционе забирает во владение соответствующий кланхолл сроком на 4 недели
6) Начальная цена кланхоллов будет отрегулированная в зависимости от уровня кланхолла и его местоположения
7) Проигравшая ставка возвращается клану в полном размере
8) Отмененная ставка возвращается клану с 10% штрафом
9) Адена для ставки должна лежать на клановом хранилище клана делающего ставку
10) Кланхолл не получивший ни одной ставки по окончанию аукциона так же перевыставляется на аукцион сроком на 4 недели.

К каким изменениям приведет введение Кланхоллов 2.0:

1) Появится источник вывода адены, тем самым снижая инфляцию сервера.
2) Участники сервера сами смогут определять верхние и нижние границы стоимости кланхоллов в точном соответствии с потребностями рынка.
3) Появится возможность ротации кланхоллов и даст возможность новым кланам побороться за нужный им кланхолл.

Instructions for participation in the auction
Инструкция участия в аукционе

1.
Setting bid in the auction
Установка ставки
CH1.jpg
CH1.jpg (177.11 KiB) Viewed 16279 times

2.
Repeated bid (when the bid increases)
Повторная ставка (при увеличении ставки)
CH2.jpg
CH2.jpg (152.02 KiB) Viewed 16279 times

3.
Cancel bid
Отмена ставки
CH3.jpg
CH3.jpg (97.45 KiB) Viewed 16279 times

Content \ Содержание

User avatar
Zonner
Posts: 359
Joined: Sat May 29, 2021 7:49 am

Fair Play Program\ Программа Честная Игра

Post by Zonner »

Fair Play Program\ Программа Честная Игра

EN

Back in 2004, our favorite game Lineage 2 on the official servers was very different from the current one.
Users paid for each game account and did not have the opportunity to create hundreds of accounts for free.
There was no software for tracking, monitoring, automation of game processes, available to a wide audience, and the players still knew the game very poorly.

Those days are gone, the players got powerful computers, got the opportunity to create an unlimited number of accounts, run many simultaneous clients, use various software, and the depth of knowledge of the game has reached the level when every detail or game weakness has been studied.
All this has led to a lot of dirty and unfair game strategies, that were not foreseen by game designers. Many players use them to gain in-game advantages or worsen the gaming experience of other players, up to the complete impossibility of obtaining game content.
We feel threatened in a dirty, unfair, toxic game for the entire community and do not want to share the sad fate of many other projects.

"Fair Play" program currently includes:

1) Teleportation of low-level characters after 20 minutes in the log off to the nearest town:
- characters from level 1 to 55 of Forge of God territory
- characters from level 1 to 47 of the Catacomb of Dark Omens territory
- characters from level 1 to 47 of the Catacomb of the Forbidden Path territory
- characters from level 1 to 47 of The Saint's Necropolis territory
- characters from level 1 to 47 of The Disciple's Necropolis territory

2) Additional protection of transactions. When trading with a character with a different IP address, you will see a warning message in the system chat

3) Blocking the ability to view HP / PM characters

4) Fight against server rule violation: viewforum.php?f=20

5) Measures to combat "point cheating" at the Olympics

The list will grow

-------------------------------------------------------------------------------------
RU


В далеком 2004 наша любимая игра Lineage 2 на официальных серверах сильно отличалась от текущей.
Пользователи платили за каждый игровой аккаунт и не имели возможности заводить сотни аккаунтов бесплатно.
Не было доступных широкой аудитории софта слежения, мониторинга, автоматизации игровых процессов, а игроки еще очень плохо знали игру.

Те времена ушли, игроки обзавелись мощными компьютерами, получили возможность заводить неограниченное количество учетных записей, запускать множество одновременных клиентов, использовать различный софт, а глубина познания игры достигла той величины, когда изучена каждая деталь или игровая неточность.
Все это послужило причиной возникновения множества грязных игровых стратегий, которые не предусматривались гейм-дизайнерами. Многие игроки используют их для получения игровых преимуществ или ухудшения игрового опыта других игроков вплоть до полной невозможности получения игрового контента.
Мы ощущаем угрозу в грязной, токсичной игре для всего сообщества и не хотим разделить печальную судьбу многих и многих проектов.

Программа "Честная игра" на текущий момент включает в себя:

1) Телепортация низкоуровневых персонажей спустя 20 минут в лог оффе в ближайший город:
- персонажей с 1го по 55й уровень территории Forge of God
- персонажей с 1го по 47й уровень территории Catacomb of Dark Omens
- персонажей с 1го по 47й уровень территории Catacomb of the Forbidden Path
- персонажей с 1го по 47й уровень территории The Saint's Necropolis
- персонажей с 1го по 47й уровень территории The Disciple's Necropolis

2) Дополнительная защита сделок. При торге с персонажем имеющим другой IP адрес в системном чате вы будете видеть предупреждающее сообщение

3) Блокировка возможности просмотра ХП \ ПМ персонажей

4) Борьба с нарушением правил сервера: viewforum.php?f=20

5) Меры по борьбе с "заливами" на Олимпиаде

Список будет пополняться


Content \ Содержание

User avatar
Zonner
Posts: 359
Joined: Sat May 29, 2021 7:49 am

Class Change Service \ Услуга смены класса

Post by Zonner »

Class Change Service \ Услуга смены класса

EN

The Class Change Service has a few guidelines and rules. Those were meant to prevent people from exploiting fast leveling classes and transfer them to hard leveling classes later.

How this works:
  1. When changing a class, you need to create on the same account a character corresponding to the archetype of the class you have chosen. For example, if you chose to change SE to PP, then on an account with SE you need to create a human mystic of the 1st level. Moreover, you can choose the appearance, gender and even the nickname of the character received during the changes (the old nickname can be transferred to the new character for free).
  2. The old character will be reset. The profession, level, SP indicators, skills, etc. will be deleted. But not inventory or warhouse, so you can transfer things from the old character yourself.
  3. But the new character's experience indicators, SP will be transferred, a class will be created, skills corresponding to the level will be learned, recommendations indicator will be transferred.
  4. All classes are divided in groups
  5. The class from a group can only change to a class in the same group or group below
  6. There is no way to change class to Warsmith, Bounty Hunter or Overlord
  7. All tatoos (when they are available) will be removed.
  8. Friend and block list will be deleted.
  9. All quests will be removed.
  10. All sub-classes will be removed.
  11. Seven Signs registration will be removed.


Example:

A Prophet (Group A) can change to ALL classes in ALL groups.
A Temple Knight (Group B) can ONLY change to a class in his own group, GROUP C or GROUP D.
A Spellsinger can ONLY change to a class in his own group.


It always goes DOWN, and never UP.

------------------------------------------------------------------
RU

Сервис смены класса имеет несколько правил и ограничений. Это связанно с тем, что классы разнятся по тяжести прокачки.

Как это работает:
  1. При смене класса вам нужно создать на том же аккаунте персонажа, соответствующего архитипу выбранного вами класса. Например если вы выбрали сменить ШЕ на ПП, то на аккаунте с ШЕ вам нужно создать человека мистика 1го уровня. При чем вы можете выбрать внешность, пол и даже никнейм полученного в ходе изменений персонажа (старый ник может быть перенесен на нового персонажа бесплатно).
  2. Старый персонаж будет обнулен. Будет удалена профессия, уровень, показатели СП, скиллы и прочее. Но не инвентарь или вархауз, поэтому вы можете самостоятельно перенести вещи со старого персонажа.
  3. Но нового персонажа будет перенесены показатели опыта, СП, будет создан класс, выучены скилы соответствующие уровню, перенесен показатель рекомендаций.
  4. Все классы разделены на группы.
  5. Класс из группы может измениться только на класс в той же группе или группе ниже.
  6. Невозможно сменить класс на Warsmith, Bounty Hunter или Overlord
  7. Все татуировки будут удалены .
  8. Список друзей и заблокированных пользователей будет удален .
  9. Все квесты будут удалены .
  10. Все подклассы будут удалены .
  11. Регистрация Seven Signs будет удалена .

Пример:

- Prophet (группа A) может перейти на ВСЕ классы во ВСЕХ группах.
- Temple Knight (Группа B) может перейти ТОЛЬКО в класс своей группы, ГРУППЫ C или ГРУППЫ D.
- Spellsinger может перейти ТОЛЬКО в класс в своей группе.


Выбор смены класса всегда идет ВНИЗ и никогда не ВВЕРХ.

------------------------------------------------------------------
Group A

Prophet
Warcryer
Bishop
Elven Elder
Shillien Elder
vvv
Group B

Warsmith (only to change from it)
Bounty Hunter (only to change from it)
Overlord (only to change from it)
Paladin
Dark Avenger
Temple Knight
Swordsinger
Shillien Knight
Bladedancer

vvv
Group C

Treasure Hunter
Hawkeye
Plainswalker
Silver Ranger
Phantom Ranger
Abyss Walker
Tyrant
Gladiator
Warlock
Elemental Summoner
Phantom Summoner

vvv
Group D

Destroyer
Warlord
Spellhowler
Sorcerer
Necromancer
Spellsinger
------------------------------------------------------------------
EN

The Procedure:
  1. Send PM Zonner to Discord, forum or game, check the possibility of making a class change and the cost.
  2. After confirming payment, wait for instructions from the administrator (you will need to enter or exit the game as characters) Note: There can be a 12 hour delay to answer the request depending on the time it was made.
  3. Your characters will be blocked for the time of the change (~10 minutes).
  4. Users will be notified when Class Change is complete.



Price:
40-60 lvl - €20,00
61-75 lvl - €25,00

------------------------------------------------------------------

RU

Порядок действий:
  1. Отправьте PM Zonner в Discord, на форуме или игре, уточните возможность совершения смены класса и стоимость.
  2. После подтверждения оплаты ожидайте инструкций от администратора (нужно будет заходить или выходить персонажами из игры) Примечание: На запрос может быть задержка до 12 часов в зависимости от времени, когда он был сделан.
  3. Ваши персонажи будут заблокированы на время изменения (~ 10 минут).
  4. Пользователи будут уведомлены, когда смена класса будет завершена.


Цена услуги:
40-60 лвл - 20,00 €
61-75 лвл - 25,00 €


DONATE PADE \ СТРАНИЦА ДОНАТА. CLICK HERE
temp.jpg
temp.jpg (48.31 KiB) Viewed 16278 times


Content \ Содержание

User avatar
Zonner
Posts: 359
Joined: Sat May 29, 2021 7:49 am

Sponsor rewards \ Поощрения для спонсоров

Post by Zonner »

Sponsor rewards \ Поощрения для спонсоров


Many players asked us to add pure donations and we did it. We have added a section "Become a Sponsor" where you can donate some small amount just to support the server - https://elmorelab.com/donation.html

Многие игроки просили нас добавить просто пожертвования сервера и мы это сделали. Мы добавили раздел "Стать спонсором" где вы можете пожертвовать небольшую сумму просто на поддержку сервера - https://elmorelab.com/donation.html

top.jpg
top.jpg (77.93 KiB) Viewed 16278 times

It would be wrong not to encourage people who are ready to just help the development of the Elmorelab project. And we have prepared small surprises for these wonderful people:

Было бы неправильно никак не поощрить людей, которые готовы помогать развитию проекта Elmorelab просто так. И мы приготовили некоторые небольшие сюрпризы для этих прекрасных людей:

1.

All who made a donation (Become a Sponsor) will be added to the Wall of Glory, and we will select the Top 10 most generous sponsors of the month

Все совершившие пожертвование (Стать спонсором) будут добавлены на Стену Славы, причем мы будем выбирать Топ 10 самых щедрых спонсоров месяца

top3.jpg
top3.jpg (153.73 KiB) Viewed 16278 times


2.
Top 10 most generous sponsors of the month will see their nickname in the game in the section Top sponsors

Топ 10 самых щедрых спонсоров месяца будут видеть свой ник в игре в разделе Top sponsors


top2.jpg
top2.jpg (90.73 KiB) Viewed 16278 times


3.
Top 10 most generous sponsors of the month will be able to choose the color of their nickname for the next month from the list of colors presented

Топ 10 самых щедрых спонсоров месяца смогут выбрать цвет своего ника на следующий месяц из списка представленных цветов

Color2.jpg
Color2.jpg (297.9 KiB) Viewed 16278 times

4.
Top 1 sponsor will be displayed in game announcements when logging into the game for a month

Топ 1 спонсор будет отображаться в игровых анонсах при входе в игру в течении месяца




Note:
After making a donation, be sure to write your game nickname (if any) to Zonner in Discord

Примечание:
После совершения пожертвования обязательно напишите свой игровой ник (если он есть) Zonner в дискорде


Content \ Содержание

Locked